eTwinning Plus – Moldova
  • Pagina principală
  • Despre eTwinning
    • Noutăți eTwinning
  • Știri
    • Istorii de succes
    • Rezultate concursuri
    • Apeluri de participare
    • Buletin informativ eTwinning
  • Dezvoltare profesională
    • Idei de proiecte
    • Ambasadorii eTwinning
    • Exemple de bune practici
    • Materiale informative
  • Recunoaștere și Certificare
    • Certificatul Național de Calitate
    • Certificatul European de Calitate
    • Certificatul lingvistic european
    • Premiile eTwinning
    • Școlile eTwinning
  • Aplică
    • Regulamente concursuri
  • Contacte
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Cautare
  • Menu Menu

Proiectele eTwinning livrează conținuturi informaționale multidisciplinare în context formal și nonformal 

Istorii de succes

Cernei Kristina 

IPLT „Onisifor Ghibu” 

Chișinău, Republica Moldova 

Învățarea în bază de proiecte eTwinning este nu doar despre dezvoltarea competențelor de alfabetizare digitală, mediatică și informațională pentru că putem observa că devine o premisă a secolului 21 de a dezvolta competențele de gândire critică și soluționare a problemelor, creativitate și inovație, sau comunicare și colaborare. Mai mult decât atât, este important să menționăm că însușirile personale în domeniul carierei și vieții precum dezvoltarea abilităților de flexibilitate, adaptabilitate, inițiativă și pro-activitate, interacțiune socială și interculturală, responsabilitate, leadership și responsabilitate socială devin o prioritate în promovarea valorilor de către sistemul educațional. 

Astfel, a fost conceput proiectul eTwinning „No More Carbon Footprint”, care poate fi accesat pe acest site https://sites.google.com/view/etwinningpitlghibuchisinau/no-more-carbon-footprint, cu scopul de a extinde campania de conștientizare cu privire la rezervele de hrană, apă potabilă, petrol care au dus la o secătuire a resurselor și la degradarea mediului înconjurător. Proiectul a avut drept obiectiv expunerea elevilor la rapoartele privind starea îngrijorătoare a mediului înconjurător, astfel ei făcând cunoștință cu datele ce țin de spațiile împădurite care se reduc, deșeurile cum se extind, solurile agricole care degradează, stratul de ozon se subțiază și desigur numeroasele specii de animale și plante care sunt pe cale de dispariție. Putem confirma că proiectul a antrenat competențele elevilor multidisciplinar prin aplicarea lor la investigațiile tematice din punctul de vedere ale cunoștințelor la disciplinele școlare precum biologia, geografia, fizica, chimia și altele. Mai mult decât, elevii nu doar au realizat cercetări prin utilizarea resurselor digitale, dar au și raportat elevilor, au scris eseuri la orele de clasă, dar au și participat la conferința organizată de partenerii din proiect. 

Elevii au lucrat în echipe și au făcut prezentări tematice. Fiecare grup de elevi a avut temă diferită în baza căreia au realizat prezentări. 

Grupul unu, tema Air Carbon Footprint, au răspuns la următoarele întrebări: 

1. What do you understand by AIR carbon footprint? 

2. What causes the air carbon footprint? 

3. Which are the effects of air pollution? 

4. What can we do to minimize air carbon footprint? 

Grupul doi, tema Land Carbon Footprint: 

1. What do you understand by LAND carbon footprint? 

2. What causes the land carbon footprint? 

3. Which are the effects of wrong land-use systems? 

4. What can we do to minimize land carbon footprint? 

Grupul trei, tema Water Carbon Footprint: 

1. What do you understand by water carbon footprint? 

2. What causes the water carbon footprint? 

3. Which are the effects of water pollution? 

4. What can we do to minimize water carbon footprint? 

Grupul patru, tema Food Carbon Footprint, Food Sustainability: 

1. What do you understand by FOOD carbon footprint? 

2. What causes the carbon footprint when talking about food? 

3. Which are the effects of food waste and food processing? 

4. Can you give some hints for reducing FOOD’s carbon footprint? 

Grupul cinci, tema Environmental Cycling: 

1. What do you understand by Environmental cycling and sedentary life carbon footprint? 

2. What causes the sedentary life carbon footprint? 

3. Which are the effects of wrong use that causes Environmental pollution? 

4. What can we do to minimize sedentary life carbon footprint? 

Grupul șase, tema Urban Carbon Footprint: 

1. How does metropolitan areas affect the environment? 

2. What causes most carbon footprints in urban areas? 

3. What can be done to reduce carbon footprint in urban areas? 

În baza cercetărilor făcute de elevi, informațiile au fost prezentate în cadrul conferinței și ulterior toate prezentările au fost compilate în revista – produsul proiectului „No More Carbon Footprint”

Proiectul a realizat obiectivul de a pune accentul pe dezvoltarea multilaterală prin preocuparea elevilor de situația ecologică din lume, de a promova respectul pentru toate ființele vii, de a preveni acțiuni de deteriorare a mediului, de a menține și a găsi soluții de îmbunătățire a calității mediului înconjurător. Este important de a menționa că elevii au ajuns la concluzia că problemele de mediu nu pot fi soluționate fără o colaborare largă la diferite niveluri, locale, comunitare, naționale și internaționale. Pe final de proiect s-a discutat participarea în proiecte educaționale eTwinning cu scopul de a elabora acțiuni de ameliorare și protecție a mediului înconjurător, inclusiv de a dezvolta comportamente și atitudini adecvate în raport cu mediul ambiant. 

 

Acest material reflectă doar opinia autorului şi nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a BNA eTwinning Moldova sau a Comisiei Europene.

iulie 5, 2023
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail
https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png 0 0 Dimitriu Angela MD https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png Dimitriu Angela MD2023-07-05 14:07:112024-02-15 14:13:14Proiectele eTwinning livrează conținuturi informaționale multidisciplinare în context formal și nonformal 
Search Search

Categorii de noutăți

  • Apeluri de participare (181)
  • Aplica (2)
  • Buletin informativ eTwinning (6)
  • Certificatul European de Calitate (2)
  • Certificatul lingvistic european (1)
  • Certificatul Național de Calitate (15)
  • Exemple de bune practici (7)
  • Istorii de succes (127)
  • Noutăți eTwinning (115)
  • Premiile eTwinning (5)
  • Regulamente concursuri (10)
  • Rezultate concursuri (33)
  • Școlile eTwinning (12)
  • Știri (407)
  • Uncategorized (90)

ULTIMELE NOUTĂȚI

  • Moldova și colaborarea europeană în educație: participare la conferința eTwinning 2025 despre Formarea Inițială a Cadrelor Didactice (ITE) noiembrie 28, 2025
  • Training online de inițiere în eTwinning pentru cadre didactice din învățământul preșcolar, primar și gimnazial, 06.12.2025, ora 10:00 noiembrie 20, 2025
  • Training online de inițiere în eTwinning pentru cadre didactice din învățământul preșcolar, primar și gimnazial, 06.12.2025, ora 10:00 noiembrie 19, 2025
  • Cadrele didactice din Republica Moldova, reunite la Școala de Toamnă eTwinning 2025 pentru dezvoltare digitală și profesională noiembrie 18, 2025
  • Participare la Seminarul european eTwinning de la Villeneuve d’Ascq, Franța noiembrie 9, 2025

Arhiva noutăților

iulie 2023
L Ma Mi J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
« iun.   aug. »

Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea și mentenanța acestui site nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

Programul eTwinning face parte din European School Education Platform.

© eTwinning Plus - UTM. All rights reserved.
  • Link to Instagram
  • Link to LinkedIn
  • Link to Skype
  • Link to Youtube
Link to: Formarea continuă – o condiţie „sine qua non” în realizarea proiectelor eTwinning de calitate Link to: Formarea continuă – o condiţie „sine qua non” în realizarea proiectelor eTwinning de calitate Formarea continuă – o condiţie „sine qua non” în realizarea proiectelor... Link to: NOUTĂȚI ETWINNING LA NIVEL EUROPEAN, 7 IULIE 2023 Link to: NOUTĂȚI ETWINNING LA NIVEL EUROPEAN, 7 IULIE 2023 NOUTĂȚI ETWINNING LA NIVEL EUROPEAN, 7 IULIE 2023
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Conținutul de pe acest portal reflectă punctul de vedere al autorului. Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informației pe care o conține.

Accept settings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Accept settingsHide notification only