eTwinning Plus – Moldova
  • Pagina principală
  • Despre eTwinning
    • Noutăți eTwinning
  • Știri
    • Istorii de succes
    • Rezultate concursuri
    • Apeluri de participare
    • Buletin informativ eTwinning
  • Dezvoltare profesională
    • Idei de proiecte
    • Ambasadorii eTwinning
    • Exemple de bune practici
    • Materiale informative
  • Recunoaștere și Certificare
    • Certificatul Național de Calitate
    • Certificatul European de Calitate
    • Certificatul lingvistic european
    • Premiile eTwinning
    • Școlile eTwinning
  • Aplică
    • Regulamente concursuri
  • Contacte
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Cautare
  • Menu Menu

„Simte, Înțelege, Previne – construim podul emoțional către fericire prin proiecte eTwinning”

Istorii de succes, Uncategorized

 

 

 Plamadeala Rodica

 Învățătoare, grad didactic I 

 Școala Primară „Spiridon Vangheli”,

mun. Chișinău, Republica Moldova  

                                                            

 Modelul de proiect eTwinning presupune colaborarea directă între profesori și elevi, care lucrează împreună, cot la cot, pentru a desfășura activitățile propuse de toți membrii proiectului și pentru a crea produse finale folosind diverse instrumente digitale și clasice.

În acest articol, împărtășesc experiența mea de participare, împreună cu elevii,  în proiectul eTwinning  „Simte, Înțelege, Previne – Podul Emoțional către o Lume Fără Bullying”.  Astfel,  Într-o lume tot mai conectată, educația depășește hotarele sălilor de clasă, deschizând porți către noi experiențe de învățare și colaborare. 

Proiectul eTwinning „Simte, Înțelege, Previne – Podul Emoțional către o Lume Fără Bullying”  este un exemplul al modului în care inovația pedagogică poate aduce elevi din țări diferite, transformând procesul de achiziție a cunoștințelor într-o adevărată aventură.  Desfășurat pe parcursul anului școlar 2024-2025, proiectul a reprezentat o inițiativă educativă remarcabilă, colaborativă, creativă, captivantă și plină de surprize, care a adus împreună copii și cadre didactice din România, Turcia, Armenia și Republica Moldova într-o călătorie fascinantă a învățării și descoperirii în spații culturale diferite prin limbă și tradiții. Prin intermediul unor activități variate și inovatoare, proiectul a promovat colaborarea, schimbul cultural și dezvoltarea competențelor civice, digitale, oferind participanților o experiență didactică unică. 

Conceput cu scopul de a stimula starea de bine și emoțiile pozitive ale fiecărui copil, atât în școală, cât și în familie și societate, proiectul a urmărit, totodată, combaterea hărțuirii psihice și fizice. Hărțuirea este definită ca un comportament agresiv și nedorit, întâlnit în special în rândul copiilor de vârstă școlară mică, dar nu exclusiv, care implică un dezechilibru de putere, real sau perceput. Acest comportament este repetitiv sau are potențialul de a se repeta în timp. Prin urmare obiectivele principale au vizat dezvoltarea competențelor civice, digitale, îmbunătățirea abilităților de comunicare, promovarea tradițiilor și obiceiurilor culturale, stimularea creativității și a spiritului colaborativ, îmbunătățirea abilităților de lectură, promovarea siguranței online și siguranței personale în societate. Toate aceste dimensiuni au fost alese cu convingerea că ele contribuie direct la înțelegerea și prevenirea fenomenului de bullying și la construirea unui pod emoțional către fericire și echilibru interior.

Pentru prima întâlnire a elevilor, am creat un joc pe platforma Kahoot, cu scopul ca micuții să înțeleagă importanța de a fi oameni buni cu cei din jurul lor. Toți copiii implicați în acest proiect au jucat împreună, s-au prezentat reciproc și și-au petrecut timpul într-un mod util (aici puteți vizualiza jocul https://create.kahoot.it/share/a-bullying-free-world/dd0fb433-da8a-4735-808a-9f0312695428 ).

În preajma sărbătorilor de Paști am făcut prezentări despre obiceiurile și tradițiile din țările noastre. Copiii au reușit să distingă elementele asemănătoare în felul de a sărbători, deși provenim din țări cu culturi diferite. Ziua eTwinning și Ziua Europei au fost încă un motiv de bucurie comună pentru toate echipele, motiv pentru care fiecare a desfășurat activități la propria alegere, publicând pe paginile proiectului fotografii și videoclipuri pentru a împărtăși experiența. Sărbătorile trezesc sentimente și emoții frumoase, care aduc starea de bine în sufletele noastre.

O altă activitate, menită să aducă un aspect pozitiv în comunitatea în care trăim, a fost axată pe dezvoltarea competenței de responsabilitate și pe contribuția la reducerea poluării mediului. Am considerat că este benefic să discutăm cu elevii despre reciclare – o modalitate de a reduce cantitatea de gunoi aruncat. Elevii s-au întrebat de ce, în fiecare an, se produc milioane de tone de gunoi și de ce o parte din acesta poluează pământul, apa și aerul. Ca urmare a discuției, am dedus importanța reciclării și am înțeles cum unele lucruri care au fost aruncate pot fi reutilizate și transformate în produse noi. Copiii au creat mascote folosind hârtie, materiale din natură și alte materiale reciclabile. Ei au lucrat cu mult interes și dibăcie, creând omuleți, păsări și animăluțe. Au ales materialele necesare, au format echipe, apoi au participat la un vot prin care au ales mascotă potrivită scopului. Am publicat rezultatul în fotografiile noastre de pe paginile cărții din aplicația Book Creator.

În Săptămâna Codificării,  copiii au colorat conform codurilor logo-ul proiectului eTwinning  „Simte, Înțelege, Previne – Podul Emoțional către o Lume Fără Bullying”, folosind creioane și carioci. Le-a reușit foarte bine și s-au simțit importanți, că pot să se manifeste ca niște pictori talentați, iar  imaginația nu a avut hotare.

Mult au fost încântați să împărtășească cu toată lumea videoclipurile cu cântecul proiectului, deoarece sunt cu toții foarte fericiți și sunt atât de speciali că reușesc să depășească toate problemele pe care le au și ar putea fi un exemplu pentru noi toți. Specificul proiectului constă în faptul că în echipele din România sunt incluși copii cu necesități speciale. Doamnele învățătoare au reușit să includă toți copiii în activități, deși au întâmpinat dificultăți speciale. În schimb, copiii s-au simțit bine, s-au integrat în echipe cu ceilalți copii și au făcut schimb de experiență în viața lor de școlar. Am ales un cântec pozitiv și interactiv, cu mișcări speciale, accesibile pentru copiii cu CES   https://www.canva.com/design/DAGnm_F-sgg/R39B4lhoXYzwvB8Sc4D0lQ/editț

Pentru o relație mai durabilă și prietenoasă a elevilor din școlile noastre și din proiect, am petrecut un Flashmob de informare, împrăștiind colegilor pliante informative, am reușit să comunicăm cu cele 10 echipe de elevi și profesori din Republica Moldova, România, Turcia și Armenia, să formăm perechi și să realizăm  un Acrostih cu multe lucrări plastice motivante și  motto-uri ce încurajează să combatem violența în oricare formă  ar apărea.  Ne-am convins că omenia și prietenia nu au hotare. Toți oamenii trebuie să fie respectați și să-și respecte semenii, oriunde  s-ar afla. https://docs.google.com/presentation/d/10N0xZOPnK3hv0ZkYZYqUNbq4qDC0rhhEHjS9X3RiGEg/edit#slide=id.g35632839f7e_0_131

Un proiect eTwinning este o rețea transdisciplinară, pentru că tema proiectului trece ca un fir roșu prin toate disciplinele școlare din curriculumul național.        „Transdisciplinaritatea reprezintă gradul cel mai elevat de integrare a curriculumului, mergând adesea până la fuziune. Fuziunea este faza cea mai complexă și mai radicală a integrării.

Adoptarea unui tip transdisciplinar tinde progresiv către o „decompartimentare” completă a obiectelor de studiu implicate. Abordarea integrată a curriculumului, specifică transdisciplinarității, este centrată pe „viața reală”, pe problemele importante și semnificative, așa cum apar ele în context cotidian sau profesional și așa cum afectează viețile diverselor categorii de oameni.

Conținuturile din acest proiect au fost integrate în jurul unor probleme reale, iar întrebarea care a ghidat demersul transdisciplinar a fost: ”Cum îi putem învăța pe copii să devină cetățeni responsabili și specialiști competenți în viitor?” Din această perspectivă, am ajuns la concluzia că procesul de învățare capătă sens și valoare doar atunci când contribuie efectiv la succesul personal și social al elevilor, în contexte culturale și sociale autentice. Evaluarea unei experiențe de învățare bazate pe proiecte eTwinning trebuie să urmărească dezvoltarea reală a cunoștințelor și aptitudinilor, stimulând gândirea critică, capacitatea de abstractizare și competențele de proiectare. Astfel, procesul educațional devine unul dinamic, relevant și orientat spre formarea unor indivizi pregătiți să răspundă provocărilor lumii actuale.

Disclaimer: Opiniile exprimate în acest articol aparțin autorului și nu reflectă punctul de vedere al Biroului Național de Asistență eTwinning Moldova. Autorul confirmă că toate fotografiile în care apar minori sau fotografiile din cadrul activităților proiectului au fost furnizate cu acordul părinților și/sau a partenerilor.

 

                                                                       

 

iulie 4, 2025
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail
https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png 0 0 Dimitriu Angela MD https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png Dimitriu Angela MD2025-07-04 10:08:122025-07-08 17:46:43„Simte, Înțelege, Previne – construim podul emoțional către fericire prin proiecte eTwinning”
Search Search

Categorii de noutăți

  • Apeluri de participare (178)
  • Aplica (2)
  • Buletin informativ eTwinning (6)
  • Certificatul European de Calitate (2)
  • Certificatul lingvistic european (1)
  • Certificatul Național de Calitate (14)
  • Exemple de bune practici (7)
  • Istorii de succes (126)
  • Noutăți eTwinning (115)
  • Premiile eTwinning (5)
  • Regulamente concursuri (10)
  • Rezultate concursuri (32)
  • Școlile eTwinning (12)
  • Știri (399)
  • Uncategorized (83)

ULTIMELE NOUTĂȚI

  • Apel de participare la Concursul Național „Proiecte eTwinning: Inovație și Colaborare, ediția 2025” octombrie 23, 2025
  • REGULAMENT DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI ”Proiecte eTwinning: Inovație și Colaborare, ediția 2025” octombrie 22, 2025
  • Apel de înscriere la Școala de Toamnă eTwinning, ediția 2025 octombrie 22, 2025
  • Peste 30 de cadre didactice au participat la Workshopul eTwinning: Proiecte tematice pentru o învățare interactivă și centrată pe elev octombrie 18, 2025
  • Oportunități pentru educație contemporană și cercetare pedagogică acțională: Seminar eTwinning, 10 octombrie 2025 octombrie 13, 2025

Arhiva noutăților

iulie 2025
L Ma Mi J V S D
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« iun.   aug. »

Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea și mentenanța acestui site nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

Programul eTwinning face parte din European School Education Platform.

© eTwinning Plus - UTM. All rights reserved.
  • Link to Instagram
  • Link to LinkedIn
  • Link to Skype
  • Link to Youtube
Link to: NOUTĂȚI ETWINNING LA NIVEL EUROPEAN, 1 IULIE 2025 Link to: NOUTĂȚI ETWINNING LA NIVEL EUROPEAN, 1 IULIE 2025 NOUTĂȚI ETWINNING LA NIVEL EUROPEAN, 1 IULIE 2025 Link to: Educație europeană prin prietenie, empatie și colaborare Link to: Educație europeană prin prietenie, empatie și colaborare Educație europeană prin prietenie, empatie și colaborare
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Conținutul de pe acest portal reflectă punctul de vedere al autorului. Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informației pe care o conține.

Accept settings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Accept settingsHide notification only