Instruire eTwinning la nivel național: 26 de cadre didactice din învățământul preșcolar, primar și gimnazial pregătite pentru colaborare europeană
La data de 15 iulie 2025, Universitatea Tehnică a Moldovei, în calitate de Birou Național de Asistență eTwinning Moldova, a organizat un training online adresat cadrelor didactice din învățământul preșcolar, primar și gimnazial. Scopul principal al evenimentului a fost de a familiariza participanții cu oportunitățile oferite de programul eTwinning, integrat în platforma European School Education Platform (ESEP), și de a oferi profesorilor asistență pas cu pas în procesul de înscriere pe platformă, în calitate de utilizatori eTwinning.
În cadrul sesiunii de formare, participanții au descoperit beneficiile implicării în proiecte eTwinning, care promovează colaborarea internațională între școlile din Europa și din țările învecinate și oferă un cadru modern pentru schimbul de bune practici educaționale. Totodată, au fost prezentate mecanismele de recunoaștere a activităților desfășurate în cadrul programului, precum Certificatul Național eTwinning și alte distincții ce subliniază calitatea și implicarea activă a cadrelor didactice în inițiative educaționale inovatoare.
Un accent important a fost pus pe oportunitățile de dezvoltare profesională, atât la nivel național, cât și european, precum și pe integrarea temei anuale eTwinning în proiectele educaționale și campaniile tematice derulate pe platformă.
Evenimentul a inclus și o componentă practică, în care participanții au fost ghidați pas cu pas în procesul de creare a contului pe platforma ESEP și de înregistrare în calitate de eTwinner. Cadrele didactice au explorat funcționalitățile platformei, inclusiv canalele de comunicare internă, forumurile de schimb de idei, instrumentele pentru căutarea partenerilor internaționali și pentru înregistrarea proiectelor educaționale.
La final, cadrele didactice au apreciat oportunitatea de a se familiariza cu resursele și instrumentele puse la dispoziție de eTwinning, recunoscând potențialul acestora de a contribui la creșterea calității actului educațional și la dezvoltarea competențelor elevilor prin proiecte colaborative internaționale.











