Experiența noastră în proiectul eTwinning „Homophone Hunters”
Bogdan Natalia și Bogaci Tatiana,
cadre didactice la IP Liceul Teoretic ”Hyperion”,
or.Durlești, mun. Chișinău, Republica Moldova
Anul școlar 2024–2025 a adus pentru elevii clasei a 4 C și profesorii Bogdan Natalia și Bogaci Tatiana, de la Liceul Teoretic „Hyperion” din Durlești o experiență inedită și plină de învățăminte: participarea în proiectul eTwinning „Homophone Hunters”. Alături de parteneri din mai multe țări europene, Turcia (5),Grecia Croația, Lituania, Iordania, Portugalia, Polonia, am pornit într-o aventură educațională ce a avut ca scop principal îmbunătățirea cunoștințelor de limba engleză, în special a pronunției, vocabularului și înțelegerii corecte a omofonelor.
Ce ne-am propus?
Proiectul s-a născut din dorința de a face lecțiile de engleză mai atractive, dar și din necesitatea de a clarifica confuziile frecvente între cuvintele care „sună la fel, dar nu sunt la fel”. Am vrut să le oferim elevilor o oportunitate de a învăța într-un mod interactiv și de a colabora cu alți colegi din Europa.
Ce am făcut mai exact?
Pe parcursul proiectului, elevii noștri au fost implicați în activități diverse și captivante. Ei au creat postere digitale cu omofone, au realizat scurte videoclipuri în care explică diferențele dintre aceste cuvinte le-au folosit în propoziții, au desenat perechi de omofone în limba română pentru a evidenția diferențele, au întocmit reguli de securitate online, au scris reguli pentru un bun cetățean, au desenat logo-ul personal, au scris o poveste amuzantă folosind omofone, iar la final au participat la jocuri interactive online care au evaluat cunoștințele acumulate.
Un aspect foarte apreciat a fost colaborarea cu elevii din alte țări prin intermediul platformei Twinspace și, în cadrul video conferințelor organizate în proiect, copiii au avut ocazia să comunice în limba engleză, să-și împărtășească ideile și să descopere noi culturi.
Ce am câștigat?
Participarea în proiectul „Homophone Hunters” a avut un impact real asupra elevilor. Am observat cum s-au dezvoltat nu doar din punct de vedere lingvistic, ci și personal. Au devenit mai încrezători, mai implicați și mai curioși. Mulți dintre ei au spus că, pentru prima dată, limba engleză „a prins viață” în afara manualului și că s-au simțit parte din ceva important.
Pentru noi, profesorii, a fost o ocazie excelentă de a experimenta metode noi de predare, de a folosi mai mult instrumentele digitale și, nu în ultimul rând, de a colabora cu colegi din alte țări.
Concluzie:
„Homophone Hunters” nu a fost doar un proiect eTwinning – a fost o experiență care ne-a apropiat, ne-a provocat să învățăm altfel și ne-a demonstrat că limba engleză poate fi predată și învățată cu plăcere atunci când creativitatea, tehnologia și colaborarea se împletesc armonios. Suntem recunoscători pentru această oportunitate și, cu siguranță, vom continua să ne implicăm în proiecte internaționale care deschid mințile și orizonturile elevilor noștri.







