eTwinning Plus – Moldova
  • Pagina principală
  • Despre eTwinning
    • Noutăți eTwinning
  • Știri
    • Istorii de succes
    • Rezultate concursuri
    • Apeluri de participare
    • Buletin informativ eTwinning
  • Dezvoltare profesională
    • Idei de proiecte
    • Ambasadorii eTwinning
    • Exemple de bune practici
    • Materiale informative
  • Recunoaștere și Certificare
    • Certificatul Național de Calitate
    • Certificatul European de Calitate
    • Certificatul lingvistic european
    • Premiile eTwinning
    • Școlile eTwinning
  • Aplică
    • Regulamente concursuri
  • Contacte
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Cautare
  • Menu Menu

Informații și noutăți eTwinningla nivel european, 16 decembrie 2025

Noutăți eTwinning, Uncategorized

Informații și noutăți

  • Învățarea despre sustenabilitate în școlile din întreaga Europă Learning about sustainability in schools across Europe 
  • Terra Mission: educația pentru mediu mai aproape de elevii mici Terra Mission: bringing environmental education to young pupils 
  • Grupul Blue Schools: conectarea Europei prin intermediul oceanului The Blue Schools group: connecting Europe through the ocean 

Podcast ‘Teachers of Europe’   

  • Cel mai recent episod al podcastului despre școli ca organizații care învață este disponibil pe platforma EU Academy, Spotify și Apple Podcasts. Căutați pur și simplu „Teachers of Europe”! / En: The latest podcast episode on schools as learning organisations is available on the EU Academy Platform, Spotify and Apple Podcasts. Simply search for ‘Teachers of Europe’! 

 Resurse noi pentru predarea competențelor de bază

Au fost elaborate cinci noi ghiduri despre „Predarea competențelor de bază” pentru a sprijini Planul de acțiune al Comisiei Europene privind competențele de bază, care își propune să îmbunătățească predarea și învățarea, să sprijine cadrele didactice și să creeze medii educaționale favorabile: Five new guides 

Sondaj privind pregătirea și reziliența școlilor

În ultimii ani, Europa s-a confruntat cu un număr tot mai mare de crize, precum dezastre naturale, efectele pe termen lung ale schimbărilor climatice, pandemii și provocări de securitate. Prin acest sondaj analizăm cum se pot pregăti cel mai bine școlile pentru situații de urgență și cum pot sprijini elevii în dezvoltarea conștientizării riscurilor și a competențelor relevante.

Sondajul este disponibil în limba engleză și va rămâne deschis până la 4 ianuarie 2026: 

  • Survey on school preparedness and resilience 
  • European School Education Platform user survey 2025  

 

 Dezvoltare profesională – materiale cu învățare individuală

Cursuri online cu învățare individuală

  • Utilizarea dezbaterii pentru dezvoltarea gândirii critice și a abilităților de comunicare Using debate to build critical thinking and communication skills 
  • Elevii ca designeri ai spațiilor de învățare (reluare) Students as designers of learning spaces (re-run)
  • Sprijinirea competențelor matematice ale copiilor: rolul mediului de învățare de acasă Supporting children’s numeracy: the role of the home learning environment 
  • Implicarea familiilor pentru construirea unei culturi solide a lecturii în clasă Engage families to build a strong classroom reading culture 
  • Cultivarea gândirii reflexive prin colaborare și eTwinningNurturing thoughtful minds through collaboration and eTwinning 
  • Dezvoltarea competențelor matematice prin proiecte eTwinning Enhance numeracy skills with eTwinning projects 
  • Consolidarea competențelor de alfabetizare cu eTwinning Strengthening literacy with eTwinning
  • Practici etice și eficiente pentru utilizarea IA și a datelor în educație Ethical and effective practices for AI and data in education  

Tutoriale online 

  • Abordarea anxietății față de matematică și creșterea încrederii elevilor în matematică Addressing maths anxiety and building students’ confidence in maths  
  • Învățarea ludică pentru lectură: o abordare centrată pe copil în clasă Playful learning for reading: A child-centred approach in the classroom   
  • Regândirea utilizării smartphone-urilor în clasă: caleidoscopul din buzunarul tău Rethinking classroom smartphone use: the kaleidoscope in your pocket 
  • Diferența de gen în competențele de bază Gender gap in basic skills 
  • Când învățarea devine verde: aducerea sustenabilității la viață prin învățarea bazată pe proiecte When learning turns green: bringing sustainability to life through project-based learning 

Webinarii tematice: 

  • Împuternicirea cititorilor cu dificultăți – consolidați și dezvoltați competențele de înțelegere ale cititorilor cu dificultăți, în ritmul propriu: Empowering struggling readers.

Contribuiți la conținutul viitor al Platformei Europene pentru Educația Școlară!

Tema pentru luna Decembrie – Învățarea pentru sustenabilitate. Trimiteți sugestiile aici: https://bit.ly/nso-content    

Formarea inițială a profesorilor (ITE)

➡ Profesori universitari, formatorii de profesori, ambasadorii ITE și studenții la pedagogie pot fi voluntari pentru a conduce o sesiune în cadrul grupurilor ITE, completând acest formular: https://forms.office.com/e/KB7RRGL91w (Termen limită: 31/12/2025).  

decembrie 16, 2025
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail
https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png 0 0 Dimitriu Angela MD https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png Dimitriu Angela MD2025-12-16 18:29:502025-12-19 14:53:50Informații și noutăți eTwinningla nivel european, 16 decembrie 2025
Search Search

Categorii de noutăți

  • Apeluri de participare (182)
  • Aplica (2)
  • Buletin informativ eTwinning (7)
  • Certificatul European de Calitate (2)
  • Certificatul lingvistic european (1)
  • Certificatul Național de Calitate (15)
  • Exemple de bune practici (7)
  • Istorii de succes (129)
  • Noutăți eTwinning (116)
  • Premiile eTwinning (5)
  • Regulamente concursuri (10)
  • Rezultate concursuri (33)
  • Școlile eTwinning (12)
  • Știri (408)
  • Uncategorized (95)

ULTIMELE NOUTĂȚI

  • Importanța activităților instituționale în cadrul proiectelor eTwinning  decembrie 18, 2025
  • Apel de participare la Conferința Națională eTwinning Moldova decembrie 17, 2025
  • Informații și noutăți eTwinningla nivel european, 16 decembrie 2025 decembrie 16, 2025
  • Peste 25 de profesori au participat la atelierul de inițiere în eTwinning organizat de Universitatea Tehnică a Moldovei la 6 decembrie 2025 decembrie 8, 2025
  • BULETIN INFORMATIV ETWINNING 2025 decembrie 5, 2025

Arhiva noutăților

decembrie 2025
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« nov.    

Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea și mentenanța acestui site nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

Programul eTwinning face parte din European School Education Platform.

© eTwinning Plus - UTM. All rights reserved.
  • Link to Instagram
  • Link to LinkedIn
  • Link to Skype
  • Link to Youtube
Link to: Peste 25 de profesori au participat la atelierul de inițiere în eTwinning organizat de Universitatea Tehnică a Moldovei la 6 decembrie 2025 Link to: Peste 25 de profesori au participat la atelierul de inițiere în eTwinning organizat de Universitatea Tehnică a Moldovei la 6 decembrie 2025 Peste 25 de profesori au participat la atelierul de inițiere în eTwinning... Link to: Apel de participare la Conferința Națională eTwinning Moldova Link to: Apel de participare la Conferința Națională eTwinning Moldova Apel de participare la Conferința Națională eTwinning Moldova
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Conținutul de pe acest portal reflectă punctul de vedere al autorului. Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informației pe care o conține.

Accept settings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Accept settingsHide notification only