eTwinning Plus – Moldova
  • Pagina principală
  • Despre eTwinning
    • Noutăți eTwinning
  • Știri
    • Istorii de succes
    • Rezultate concursuri
    • Apeluri de participare
    • Buletin informativ eTwinning
  • Dezvoltare profesională
    • Idei de proiecte
    • Ambasadorii eTwinning
    • Exemple de bune practici
    • Materiale informative
  • Recunoaștere și Certificare
    • Certificatul Național de Calitate
    • Certificatul European de Calitate
    • Certificatul lingvistic european
    • Premiile eTwinning
    • Școlile eTwinning
  • Aplică
    • Regulamente concursuri
  • Contacte
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Cautare
  • Menu Menu

Importanța sustenabilității proiectelor educaționale eTwinning în comunitatea școlară

Istorii de succes

Cernei Kristina

Profesoară de limbă engleză,

Ambasadoare eTwinning

IPLT „Onisifor Ghibu”, Chișinău, Republica Moldova

 

Comunitatea profesorilor eTwinning este interesată în a motiva elevii și elevele din instituțiile educaționale din sistem să învețe gândind critic și complex. Astfel observăm o tendință de a crea proiecte care provoacă interes și implică echipe internaționale în rezolvarea unor probleme comune. O abordare mai de impact o constituie sustenabilitatea proiectelor implementate.

Un proiect sustenabil are o influență pozitivă și durabilă asupra comunității întrucât dezvoltă competențele pe termen lung care ulterior devin performanțe. Mai mult decât atât un proiect care generează alte proiecte se focusează pe susținerea și anagajamentul celor implicați în proiect astfel încât se exclude repetitivitatea. Anume proiectele sustenabile contribuie la promovarea inovației, creșterea performanței și eficiența practicilor educaționale.

Acest concept a stat la baza continuității proiectului „Don’t Date”(https://sites.google.com/view/etwinningpitlghibuchisinau/dont-date) scopul căruia a fost de identificare a cauzelor dependenței în rândul tinerilor și tinerelor din țările partenere Grecia, Ungaria, Turcia, Germania și Republica Moldova. Obiectivele proiectului de a cunoaște dependețele „tradiționale” – de consum de droguri și alcool, precum și cele „moderne” – de consum de băuturi energizante și abuzul de uz al tehnologiilor moderne au rezultat în o comunciare eficientă între elevi/e și identificarea cauzei principale. Astfel la conferința online a elevelor și elevilor din proiect s-a pus accentul pe importnața înțelegerii stării de bine, de a te cunoaște pe tine însuți și de a-ți crea condițiile necesare de a te simți fericit. Pe final de proiect, sondajul post proiect, a provocat elevii și elevele din IPLT „Onisifor Ghibu” să propună ideea unui alt proiect, și anume de generare a stării de bine: Wheels to Well-Being EPSM (https://sites.google.com/view/etwinningpitlghibuchisinau/wheels-to-well-being-esmp)

Unele argumente ale participanților fiind:

Imagini din prezentările elevilor și elevelor din IPLT „Onisifor Ghibu”, Chișinău

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proiectul „Wheels to Well-Being EPSM”, este centrat pe nevoile elevilor și elevilor de vârsta 14-16 ani. Starea de bine în școală are impact direct asupra performanței academice pentru că atunci când copiii se simt bine la școală ei devin mai motivați în a crea, genera idei, a se concentra pe sarcini mai complexe. Dar este important de menționat că școala nu este doar pentru a face studii academice, anume la școală se dezvoltă abilitățile sociale, emoționale și comportamentale. Având aceste respinsabilități, școală contribuie enorm la dezvoltarea armonioasă și la formarea tinerilor și tinerelor cu caracter echilibrat și cu comportament responsabil.

Astfel, proiectul „Wheels to Well-Being EPSM” are drept scop înțelegerea și conștientizarea de către elevi și eleve și a cadrelor didactice a importanței stării de bine în școală. Împreună cu partenerele din proiect, din Turcia și Italia, ne-am propus activități care ar facilita relațiile interpersoanle pozitive între elevi/eleve și cadrele didactice. Împreună cu membrii de proiect vrem să elaborăm pași de prevenire a unor situații de stres care pot cauza confruntări și ulterior fi principala cauză a absenteismului și abandonului școlar. Anume crearea revistei colaborative va deveni un ghid al pregătirii pentru viață oferind condiții de învățare a abilităților de gestionare a stresului, rezilienței, auto-îngrijirii și pregătire a tinerilor/elor pentru succesul în viață și în carieră.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pe final de proiect vom avea mai multe produse colaborative care vor disemina importanța stării de bine în școală. Conferințele online vor include rezoluții votate cu privire la influența sănătății mentale, stării de bine sociale, fizice și emoționale pentru succesul academic, dezvoltarea personală precum și formarea unor tineri și tinere echilibrați/te și respnsabili/le.

Legătura de sustenabilitate între proiectele „Don’t Date” și „Wheels to Well-Being” ne demonstrează că proiectele eTwinning devin generatoare de idei care provoacă o atitudine bazată pe continuitate și dezvoltare durabilă. Rolul unui cadru didactic în școală devine crucial, pentru că anume în școală, împreună cu elevii/ele pot fi găsite cele mai originale și de impact idei de proiecte, pentru că vocile copiilor TREBUIESC auzite.

Acest material reflectă doar opinia autorului şi nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a BNA eTwinning Moldova sau a Comisiei Europene.

ianuarie 23, 2024
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail
https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png 0 0 Dimitriu Angela MD https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png Dimitriu Angela MD2024-01-23 10:08:332024-02-15 14:09:27Importanța sustenabilității proiectelor educaționale eTwinning în comunitatea școlară
Search Search

Categorii de noutăți

  • Apeluri de participare (182)
  • Aplica (2)
  • Buletin informativ eTwinning (7)
  • Certificatul European de Calitate (2)
  • Certificatul lingvistic european (1)
  • Certificatul Național de Calitate (15)
  • Exemple de bune practici (7)
  • Istorii de succes (129)
  • Noutăți eTwinning (116)
  • Premiile eTwinning (5)
  • Regulamente concursuri (10)
  • Rezultate concursuri (33)
  • Școlile eTwinning (12)
  • Știri (408)
  • Uncategorized (95)

ULTIMELE NOUTĂȚI

  • Importanța activităților instituționale în cadrul proiectelor eTwinning  decembrie 18, 2025
  • Apel de participare la Conferința Națională eTwinning Moldova decembrie 17, 2025
  • Informații și noutăți eTwinningla nivel european, 16 decembrie 2025 decembrie 16, 2025
  • Peste 25 de profesori au participat la atelierul de inițiere în eTwinning organizat de Universitatea Tehnică a Moldovei la 6 decembrie 2025 decembrie 8, 2025
  • BULETIN INFORMATIV ETWINNING 2025 decembrie 5, 2025

Arhiva noutăților

ianuarie 2024
L Ma Mi J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« dec.   feb. »

Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea și mentenanța acestui site nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

Programul eTwinning face parte din European School Education Platform.

© eTwinning Plus - UTM. All rights reserved.
  • Link to Instagram
  • Link to LinkedIn
  • Link to Skype
  • Link to Youtube
Link to: Apel de participare la un seminar internațional pentru cadre didactice din învățământul gimnazial, liceal și profesional tehnic, în perioada 28-30 aprilie 2024, în Salzburg, Austria Link to: Apel de participare la un seminar internațional pentru cadre didactice din învățământul gimnazial, liceal și profesional tehnic, în perioada 28-30 aprilie 2024, în Salzburg, Austria Apel de participare la un seminar internațional pentru cadre didactice din... Link to: Apel de participare la Cursul Online „Planificarea și implementarea unui proiect internațional eTwinning în învățământul preșcolar” Link to: Apel de participare la Cursul Online „Planificarea și implementarea unui proiect internațional eTwinning în învățământul preșcolar” Apel de participare la Cursul Online „Planificarea și implementarea unui...
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Conținutul de pe acest portal reflectă punctul de vedere al autorului. Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informației pe care o conține.

Accept settings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Accept settingsHide notification only