eTwinning Plus – Moldova
  • Pagina principală
  • Despre eTwinning
    • Noutăți eTwinning
  • Știri
    • Istorii de succes
    • Rezultate concursuri
    • Apeluri de participare
    • Buletin informativ eTwinning
  • Dezvoltare profesională
    • Idei de proiecte
    • Ambasadorii eTwinning
    • Exemple de bune practici
    • Materiale informative
  • Recunoaștere și Certificare
    • Certificatul Național de Calitate
    • Certificatul European de Calitate
    • Certificatul lingvistic european
    • Premiile eTwinning
    • Școlile eTwinning
  • Aplică
    • Regulamente concursuri
  • Contacte
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Cautare
  • Menu Menu

INTEGRAREA ASPECTELOR LUDICE ȘI APLICATIVE ALE MATEMATICII PRIN INTERMEDIUL PROIECTELOR ETWINNING

Istorii de succes

Lica Mihaela

Profesoară pentru învățământul primar

Colegiul Național ”Elena Cuza”, Craiova, România

 

Proiectul eTwinning „MATH WITH LOVE” evidențiază aspectul ludic, distractiv și frumos al matematicii, într-o strânsă conexiune cu viața reală, prin intermediul aplicațiilor practice, prin jocuri, muzică și mișcare, prin activități de codare și prin probleme bazate pe experiențele practice din grădină sau din activitățile zilnice, copiii fiind antrenați în jocuri matematice și în utilizarea instrumentelor digitale.

Inovaţie pedagogică

Am utilizat ”Flipped Learning”, activități STEM, activități de codare și instrumente digitale în învățarea numerelor, a operațiilor matematice, în rezolvarea și compunerea problemelor. Elevii au primit individual materialele video de studiat și jocuri online, iar în clasă, folosind metoda mozaicului, specialiștii din fiecare echipă de câte 4 elevi au explicat, apoi au aplicat, au rezolvat și au experimentat împreună. Activitățile STEM s-au desfășurat în perechi și au presupus plantarea plantelor și compunerea de probleme pe baza acestor activități. Pentru a crește interesul elevilor față de matematică am învățat calculele matematice utilizând desenul, arta, jocurile, cântecele, puzzle-uri, activități de creare a unor jocuri de calcul folosind desene realizate din cifre, activități în grădină și compunerea de probleme pe baza acestor activități. Interacțiunea și colaborarea dintre elevi s-a realizat cu ajutorul jocurilor online și prin crearea unei povești matematice și ilustrarea acesteia în colaborare cu partenerii. Elevii au aplicat conceptele matematice în diferite culturi: activități științifice în grădină, selectarea datelor pentru compunerea problemelor din activități cotidiene, crearea, în echipe mixte, a unei reviste cu jocuri matematice specifice fiecărei țări. Elevii au folosit instrumente digitale: jocuri de adunare și de scădere-Spin Wheel, puzzle-uri-Jigsawplanet, jocuri de grupare a obiectelor-LearningApss, teste pe platforma Liveworksheets. Metode utilizate: brainstorming, investigația, mozaicul (învățarea de la ”specialiștii” din cadrul grupelor), jocul de rol.

Comunicare şi schimburi între şcolile partenere

Elevii și profesorii au comunicat cu partenerii online, pe WhatsApp, pe Zoom sau pe platformă. Au propus idei, au împărtășit impresii referitoare la proiect și au apreciat lucrările partenerilor. Iată cum am organizat activitățile de comunicare: pentru  revista cu jocuri matematice-am organizat o sesiune de brainstorming online cu elevii și profesorii  pentru a propune idei de jocuri matematice. Echipele transnaționale de designeri, redactori și matematicieni au comunicat online, pe WhatsApp, pentru a colecta și a edita conținutul revistei, inclusiv secvențele din jocuri, descrierile și problemele matematice. Pentru realizarea posterului comun „Math With Love” am utilizat  asaltul de idei, Fiecare școală a participat cu un fragment, s-au încărcat fragmentele online și au fost asamblate într-un poster comun. În cadrul activității „Safer Internet Day”, fiecare școală a creat puzzle-uri pe tema siguranței online și le-a partajat cu partenerii. Elevii au rezolvat puzzle-urile propuse de parteneri și au discutat măsurile de siguranță online.  Pentru scrierea cărților digitale „Country Math PI” și  a cărții „Math Garden”, partenerii au propus idei pentru conținutul cărților și s-au format echipele pentru desene și pentru compunerea problemelor. Prin utilizarea platformei interactive Book Creator, partenerii au lucrat simultan și au colaborat online pentru a realiza cărțile. A fost realizat un Padlet cu informații despre instrumentele digitale WEB 2.0, în care fiecare partener a explicat utilizarea unui instrument.

Colaborare între şcolile partenere

Am colaborat pentru a stabili direcțiile, obiectivele și termenele proiectului în comun. Fiecare școală parteneră și-a prezentat elevii și școala în cadrul unui calendar. Am inclus în calendar date specifice pentru fiecare școală, iar elevii au contribuit cu fotografii. Elevii din fiecare școală au fost organizați în echipe locale pentru a dezvolta jocurile matematice propuse pentru revistă. Echipele de designeri, redactori și matematicieni au colaborat în echipe transnaționale pentru a completa și îmbunătăți conținutul revistei. Posterul comun Elevii au colaborat pentru a crea puzzle-uri pe tema siguranței online, apoi le-au împărtășit cu partenerii pentru a fi rezolvate. Pentru scrierea cărții „Country Math PI”-elevii au fost organizați în echipe pentru a contribui la elaborarea cărții. Fiecare școală a lucrat la anumite fragmente, propunând desene sugestive. La realizarea e-bookului ”Math Garden”, elevii, organizați în echipe de câte 4, au propus activități realizate în grădină, pe baza cărora  au compus probleme care să fie rezolvate de parteneri. Pentru diseminarea rezultatelor proiectului a fost realizată o expoziție virtuală.

Utilizarea tehnologiei*

Instrumentele Web au facilitat schimbul de informații și îndeplinirea obiectivelor proiectului. Iată cum am folosit tehnologia: Chatter Pix-am creat avataruri pentru profesori și elevi, adăugând o notă creativă comunicării. JigsawPlanet-am creat puzzle-uri legate de matematică, care au fost distribuite elevilor, încurajând, într-un mod distractiv, colaborarea și rezolvarea problemelor în echipă. WordArt-am creat litere și texte pentru posterul comun „Math With Love!” și pentru a descrie impresii despre proiect, adăugând un element vizual atrăgător comunicării. Book Creator-am creat cărți colaborative, cum ar fi „Country Math PI,” „Math Garden”(o carte cu probleme matematice compuse de copii, pe baza activităților din grădină), „Newspaper” (o revistă cu jocuri matematice). Acest lucru ne-a permis să dezvoltăm și să împărtășim conținut creativ și educațional. Mosaically-am creat logo-ul proiectului nostru, asigurându-ne că avem o identitate vizuală. Padlet-am creat câte un Padlet pentru a prezenta activitățile proiectului și pentru a împărtăși instrumente digitale, asigurând un spațiu pentru informații utile. Canva: am creat postere pentru activitățile proiectului, adăugând un element vizual atractiv prezentării. inCollage: am creat colaje care au ilustrat activitățile noastre. Scoompa Video-am creat filme care au documentat experiențele și activitățile proiectului. Artsteps-am creat o expoziție virtuală care a prezentat produsele și rezultatele proiectului, fiind o modalitate inovatoare de a expune și de a aprecia contribuțiile partenerilor. Renderforest- am creat videoclipuri pentru evaluarea proiectului, în care elevii au oferit feedback și impresii cu privire la experiența lor în proiect.

Rezultate, impact şi documentaţie

Elevii au dezvoltat o pasiune pentru matematică și au învățat interactiv și creativ. Proiectul a promovat gândirea matematică, creativitatea și abilitățile tehnologice. Școala noastră a beneficiat de colaborarea cu  școli din alte țări, fiind promovată atât cultura matematică, cât și a vaorile europene. Elevii au învățat să lucreze în echipă cu colegi din alte țări prin activități comune.  Prin intermediul acestui proiect, au fost dezvoltate abilitățile creative și gândirea critică a elevilor, aceștia participând cu  entuziasm la  scrierea colaborativă a poveștii ”Math Country PI” și la crearea problemelor matematice. Proiectul a evidențiat importanța matematicii  în context real, prin activitățile ecologice-„Math in the Garden”. Consider că documentațiile produse (reviste, cărți, filme, expoziții virtuale) constituie resurse valoroase în educație.

xr:d:DAFcdJSB7M4:13,j:610858294,t:23031109

MATEMATICA ÎN GRĂDINĂ

MATEMATICA ÎN GRĂDINĂ
Click to read this book, made with Book Creator
read.bookcreator.com
septembrie 16, 2024
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on X
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail
https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png 0 0 Dimitriu Angela MD https://e-twinning.utm.md/wp-content/uploads/2021/02/eTwinning-LogoHorizontal_CMYK.png Dimitriu Angela MD2024-09-16 19:53:112024-09-16 19:53:56INTEGRAREA ASPECTELOR LUDICE ȘI APLICATIVE ALE MATEMATICII PRIN INTERMEDIUL PROIECTELOR ETWINNING
Search Search

Categorii de noutăți

  • Apeluri de participare (179)
  • Aplica (2)
  • Buletin informativ eTwinning (6)
  • Certificatul European de Calitate (2)
  • Certificatul lingvistic european (1)
  • Certificatul Național de Calitate (14)
  • Exemple de bune practici (7)
  • Istorii de succes (126)
  • Noutăți eTwinning (115)
  • Premiile eTwinning (5)
  • Regulamente concursuri (10)
  • Rezultate concursuri (33)
  • Școlile eTwinning (12)
  • Știri (399)
  • Uncategorized (83)

ULTIMELE NOUTĂȚI

  • Webinar promoțional eTwinning pentru cadrele didactice din educația timpurie octombrie 27, 2025
  • Rezultatele Concursului Național „Ambasador eTwinning 2025” octombrie 27, 2025
  • Apel de participare la Concursul Național „Proiecte eTwinning: Inovație și Colaborare, ediția 2025” octombrie 23, 2025
  • REGULAMENT DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI ”Proiecte eTwinning: Inovație și Colaborare, ediția 2025” octombrie 22, 2025
  • Apel de înscriere la Școala de Toamnă eTwinning, ediția 2025 octombrie 22, 2025

Arhiva noutăților

septembrie 2024
L Ma Mi J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« aug.   oct. »

Sprijinul acordat de Comisia Europeană pentru elaborarea și mentenanța acestui site nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor, iar Comisia nu poate fi trasă la răspundere pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

Programul eTwinning face parte din European School Education Platform.

© eTwinning Plus - UTM. All rights reserved.
  • Link to Instagram
  • Link to LinkedIn
  • Link to Skype
  • Link to Youtube
Link to: Implementarea proiectelor eTwinning în cadrul învățământului extrașcolar în vederea eficienței actului educațional la orele de cerc „Arte plastice” Link to: Implementarea proiectelor eTwinning în cadrul învățământului extrașcolar în vederea eficienței actului educațional la orele de cerc „Arte plastice” Implementarea proiectelor eTwinning în cadrul învățământului extrașcolar... Link to: Promovarea programului eTwinning în rândul managerilor școlari și specialiștilor din cadrul direcțiilor raionale responsabile de educație Link to: Promovarea programului eTwinning în rândul managerilor școlari și specialiștilor din cadrul direcțiilor raionale responsabile de educație Promovarea programului eTwinning în rândul managerilor școlari și specialiștilor...
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

Conținutul de pe acest portal reflectă punctul de vedere al autorului. Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informației pe care o conține.

Accept settings

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Accept settingsHide notification only