Workshop eTwinning: Cadre didactice din învățământul general dezvoltă proiecte inovatoare pentru educația centrată pe elevi
Pe 21 septembrie 2024, Universitatea Tehnică a Moldovei, în calitate de Birou Național de Asistență eTwinning Moldova, a organizat un workshop dedicat cadrelor didactice din învățământul primar, gimnazial și liceal, cu tema ”Proiectul tematic eTwinning, un cadru de învățare interactiv și centrat pe elev”. Evenimentul a adus în prim-plan importanța proiectelor eTwinning ca mijloace inovatoare și colaborative pentru dezvoltarea abilităților elevilor, oferindu-le un cadru educațional modern, interactiv și axat pe nevoile lor.
Workshopul a avut ca scop principal pregătirea profesorilor pentru inițierea și implementarea proiectelor educaționale eTwinning. Participanții au fost ghidați prin procesul de creare a unei schițe de proiect, punând accent pe cele cinci standarde de calitate eTwinning: colaborare, inovare pedagogică, integrare în curriculum, utilizarea tehnologiilor și impact.
Atelierul a început cu un cuvânt de salut din partea rectorului Universității Tehnice a Moldovei, Viorel Bostan, subliniind importanța implicării cadrelor didactice în astfel de inițiative internaționale. Sesiunea a continuat cu prezentări de succes ale proiectelor eTwinning, susținute de profesoarele Iuliana Rădulescu și Ana Ceban, care au oferit exemple concrete despre cum colaborarea prin platforma eTwinning poate transforma modul în care elevii învață.
După o pauză de socializare, profesorii au participat la sesiuni teoretice privind structura, organizarea și tematica anuală eTwinning, fiind instruiți asupra platformei eTwinning și a funcționalităților esențiale, precum TwinSpace – spațiul virtual de colaborare.
Un punct important al workshopului l-au reprezentat sesiunile practice, în cadrul cărora profesorii au colaborat pentru a crea schițe de proiecte eTwinning. Aceștia au fost împărțiți în grupuri, fiecare grup lucrând la fondarea unui proiect tematic și la scrierea acestuia în colaborare. Rezultatele acestor sesiuni au fost prezentate în cadrul unei discuții plenare, oferind un feedback constructiv și perspective asupra îmbunătățirii schițelor propuse.
Participanții la workshop au fost încurajați să continue activitatea prin identificarea și stabilirea de parteneriate cu școli din afara țării, urmând ca în perioada 22 septembrie – 5 octombrie 2024 să finalizeze și să înregistreze proiectele eTwinning. Acest proces asigură nu doar dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, ci și deschiderea elevilor către experiențe educaționale transfrontaliere, contribuind astfel la formarea unei generații de tineri mai bine pregătită pentru viitor.
Evenimentul a demonstrat încă o dată importanța proiectelor eTwinning ca platformă de schimb de bune practici, inovare educațională și colaborare internațională.